Informasjon fra klubben › Forum › Finn treningspartner › Söker rekommendationer för 60-tums tv
- Emnet er tomt.
-
ForfatterInnlegg
-
Din
GjestOnline har jag sett att 60-tums-TV blir alltmer populära, och jag förstår varför. Min egen 55-tummare känns lite för liten i vardagsrummet, men en 65-tummare skulle absolut ta över för mycket. Tanken på en 60-tummare känns som den perfekta balansen för att få den där biokänslan utan att kompromissa med utrymmet. Problemet är att marknaden är översvämmad av modeller med liknande specifikationer som 4K, HDR och smarta funktioner, vilket gör valet svårt. Jag söker rekommendationer från er som kanske redan har en 60-tums TV och kan dela med er av era erfarenheter. Vilka märken och modeller har ni varit nöjda med för film, streaming eller gaming?
Sam
GjestDet är helt rätt att 60 tum är en av de mest intressanta TV-storlekarna på marknaden just nu, precis som du beskriver; det är en storlek som ger en tydlig biokänsla utan att ta över hela rummet. Jag har sett att många söker sig till just denna storleksklass för att hitta den perfekta balansen. Enligt en jämförelse av marknadens mest intressanta modeller är LG OLED C5 den starkaste TV:n för film, streaming och gaming. Om du funderar på en Samsung tv 60 tum, så lyftes Samsung QN90F fram som ett utmärkt allroundval, särskilt för ljusa vardagsrum, sport och familjeanvändning. De nämnde även att det finns flera starka alternativ från Sony, TCL och Hisense för den som vill maximera värdet per krona.
Bob
GjestDet är verkligen en utmaning att hitta den där perfekta balansen när man ska köpa en ny TV, och storleken är ju en stor del av det. Att 55 tum kan kännas för litet och 65 tum för stort är en väldigt vanlig synpunkt. Det tyder på att 60-tumssegmentet har en stark position för många hushåll tack vare att man får en bra upplevelse utan att det blir för dominerande. Hur de olika modellerna presterar i olika ljusförhållanden och med olika typer av innehåll är sådant som är svårt att bedöma enbart utifrån specifikationerna.
-
ForfatterInnlegg