Hvilke whiskyglass passer best til hjemmekvelder

Informasjon fra klubben Forum Finn treningspartner Hvilke whiskyglass passer best til hjemmekvelder

• Emnet er tomt.
Viser 3 innlegg - 1 til 3 (av totalt 3)
  • Forfatter
    Kosia
    Gjest

Heisan. Jeg har begynt å invitere noen venner oftere på små smakinger hjemme, og nå ser jeg at glassene mine ikke gir helt den stemningen jeg ønsker. Flere av dem er litt lette og mister balansen når jeg legger isbiter i dem, og noen blir faktisk litt uklare etter vask. Jeg har lest at whisky ofte serveres i glass med tyngre bunn for å gi en roligere følelse, og at formen kan bidra til at aromaen samler seg bedre. Derfor prøver jeg å finne et par modeller som både ser stilrene ut og holder seg pene når man bruker dem jevnlig gjennom året. Har dere noen forslag?

#10970 Svar
    Simka
    Gjest

Hei. Jeg kjente igjen mye av det du beskriver, og fant ut at skikkelige Whiskyglass gjorde en stor forskjell da jeg begynte å ha smakinger hjemme. De jeg bruker nå har tyngre bunn og en form som holder både farge og aroma mer fokusert, spesielt når jeg serverer med store isbiter. Jeg la også merke til at de tåler vask godt uten at glasset mister klarheten, noe som var et problem med de gamle. Det gir en mer komplett opplevelse når man skal nyte whisky på en rolig kveld, og de passer fint til både klassiske og litt mildere typer.

#10971 Svar
    Billie
    Gjest

Jeg tror mange som smaker whisky hjemme setter pris på glass som gir en mer stabil følelse og holder seg pene over tid. Det gjør kvelden litt mer gjennomført når alt ser ryddig og solid ut på bordet. Når man finner en modell som både tåler is og flere runder med bruk, slipper man å bytte så ofte, og det gir en mer behagelig opplevelse for både vert og gjester.

Viser 3 innlegg - 1 til 3 (av totalt 3)
Svar til: Svar #10971 i Hvilke whiskyglass passer best til hjemmekvelder
Din informasjon: